לפני שבוחרים מקלחון – חשוב לדעת

עוד לפני שאתם בוחרים מקלחון להתקנה, כדאי שתדעו

השלב הראשוני הוא כמובן- באיזה חברה קונים את המקלחון?
יש לקחת בחשבון שיש הבדלים ביו החברות בעיקר בשירות התיקונים למוצר ומסגרת האחריות שיש למוצר.
קיימות בשוק חברות שנותנות 7 שנות אחריות (לא על כל הדגמים הסבר בהמשך) כאשר מסגרת האחריות כוללת:

1) שבר של זכוכית (רק על מוצרים של חברת מקלחון שופס מוגבל לאזורים ), קורים מקרים שהזכוכית של המקלחון מתנפצת לאחר שימוש, אין חברות שנותנות אחריות על שבר זכוכית ,זכוכיות בעובי 8 מ"מ מועדות פחות לשבר .

2) אחריות על החלקים: מגבים, מגנטים, גלגלים ,צירים, פרופילים  וכו.

3) התחייבות זמן תגובה: במסגרת האחריות גם אם פג תוקף האחריות.

לאחר שבחרנו את החברה אנו בוחרים איזה דגם מתאים לנו ,כאשר תמיד קיימת האפשרות להזמין מודד שיכול להגיע אליכם הביתה ולהמליץ לכם איזה מקלחון מתאים (כרוך בתשלום של 80 -150 ₪ המחיר מתקזז ממחיר ההתקנה במידה והזמנתם את המוצר).

ההבדלים העיקרים בין המקלחונים :
יש מקלחונים שמיוצרים בארץ ויש מקלחונים שמיוצרים בסין ( כמו כל דבר בערך )

המקלחונים שמיוצרים בארץ בדרך כלל מצוינים ועונים לדרישות, לכן האחריות עליהם ארוכה יותר,דבר נוסף שראוי לציין המקלחונים שמיוצרים בארץ מיוצרים על פי דרישות הלקוח,לעומת זאת המקלחונים שמיוצרים בסין האחריות עליהם קצרה משמעותית בגלל איכות הייצור,ישנם חברות שמשווקות מקלחונים במידה מיוחדת בהתאם לדרישת הלקוח אך שימו לב לפירזול הסיני. כמובן שהמחיר הוא פקטור בנקודה הזו של ארץ ייצור המקלחון.

באופן עקרוני ישנם שני סוגי מקלחונים: מקלחוני הזזה ומקלחוני כנפיים דלתות נפתחות פנימה החוצה על ציר ללא מסילה.

מקלחוני הזזה: ידועים באטימות מוחלטת ליציאת מים אך עם בלאי יחסית גבוה בגלל גלגלי ההזזה.

מקלחוני כנפיים: מקלחונים אלו נעים על ציר ואין כמעט בלאי מלבד החלפת מגבים מדי כמה שנים. (לאחרונה קרו מקרים שבמקלחוני כנפיים תוצרת סין, הצירים נשברו והמגבים נקרעו לאחר תקופה קצרה יחסית). החיסרון הגדול של מקלחונים אלה – אטימות ליציאת מים מתחת לדלתות.

כאשר משפצים חדר אמבטיה יש לתכנן מראש היכן תמוקם פינת הרחצה ואז ישנם כמה אפשרויות ,אפשרות ראשונה ליצור מפלס נמוך בחלק שמתרחצים ואז רוב המים לא יעברו מפלס זה (גובה המפלס צריך להיות בין חצי סנטימטר לסנטימטר ). ישנם מקרים שלא ניתן ליצור מפלס כזה בגלל אילוצים טכנים כגון נקודת ביוב שלא ניתן להנמיך ,זה מביא אותנו לאפשרות נוספת במקרים כאלה יש לשפע את פינת הרחצה ככל הניתן עדיף לחצות אריחים בצורה אלכסונית כלומר מפינה לפינה.

נכתב על ידי מתקין מקלחונים עם שנים של ניסיון בתחום