איך לבחור מקלחונים לבית?

איך לבחור מקלחונים לבית?
שינוי משמעותי בעיצוב הפנים בבית נוצר כאשר בוחרים להתקין מקלחון חדש בחדר הרחצה. במהלך השנים התרחב מאוד ההיצע של מקלחונים, וכיום המגוון רב ביותר. המגוון הרב מאפשר לכל אחד לבחור בדיוק את העיצוב על פי טעמו, על פי סגנונו, על פי מבנה הבית שלו ואפילו בתקציב סביר ביותר.
בסקירה הנוכחית נספק כמה כללים חשובים שיכולים לסייע לכל אחד בתהליך הבחירה.
בחר לך מידה
הכלל הראשון שיש להקפיד עליו עוד לפני שניגשים אל המשווק המציע סוגים שונים של מקלחונים הוא ביצוע מדידות. המדידה בבית, במקום שבו מתכננים להתקין את המקלחון חשובה במיוחד דווקא משום שיש כיום התקדמות ניכרת בהיצע המידות.
משווקים מומלצים מציעים בין היתר סוגים שונים של דגמים בעלי מידות סטנדרטיות, שיכולים להתאים כאשר רוצים להחליף ישן בחדש, למשל. עם זאת, יש גם היצע נאה למדי של דגמים שמיוצרים בהזמנה, על פי מידה. בין כך ובין כך, חשוב לדעת מראש מהן המידות הרצויות.
מקלחונים פינתיים או חזיתיים
כלל חשוב נוסף שמסייע בבחירה נכונה של מקלחונים, מלבד לקיחת מידות, הוא החלטה האם מעדיפים דגם פינתי או שמא חזיתי. ההבדלים בין שני הסגנונות הללו משמעותיים מאוד והם לא רק מבוססים על אילוצים הנדסיים של מבנה חדר הרחצה.
בחירה מותאמת תסייע ליצור מהפך של ממש במראה של חדר הרחצה כולו ובמקביל – ניצול שטח באופן מיטבי, במיוחד כאשר מתמודדים עם דירות קטנות ועם חדרי רחצה מצומצמים בגודלם. יש הסבורים שהדגמים החזיתיים מספקים מראה אסתטי ואפקט נאה יותר. למרות שדבר זה עשוי להיות נכון לעיתים, הרי שאין לשכוח שגם דגמים פינתיים בימינו יכולים להיות בעלי עיצוב מפתיע וראוי לשמו.
דלתות וחשיבותן
היבט חשוב נוסף שמסייע לבחור בין מקלחונים שונים הוא הסגנון של הדלתות. באופן מובהק, הדלתות הן היוצרות את המראה והאפקט שנוצר בבית הלקוח. כאשר מדובר על דגם המאופיין בקווים מעוגלים, למשל, הרי שמשמעות הדבר תהיה בדרך כלל בחירה בדלתות בעלות אופי מעוגל. לעומת זאת, בדגמים אחרים, עם דלת הזזה או עם כנף ישרה, יתקבל מראה שונה לגמרי.
אופי הדלתות משפיע לא רק על האסתטיקה של המקלחון ושל חדר הרחצה בכלל כי אם גם על נוחות הכניסה והיציאה. לעיתים, אילוצי מקום ואילוצים הנדסיים יצריכו התקנה של דלת שנפתחת בהחלקה. לעיתים אחרות תהיה עדיפות להתקנה של דלתות מיוחדות, בעלות טווח תנועה רחב במיוחד. גם כאן יש אפשרות לבחור עיצובים סטנדרטים לצד הזמנות מיוחדות ומפתיעות.
אפשרויות נוספות
בין האפשרויות השונות הנוספות שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים את הדגם הרצוי נזכיר:
אפשרות לדגם של מקלחון אשר משולב ביחד עם אמבטיה.
אפשרות לדגם מיוחד המספק אפקט של עיסוי מרגיע.
אפשרות לדגמים בעלי דופנות מעוטרות וכן אחרים שנחשבים למעוצבים על פי סטנדרט גבוה במיוחד.